تازه های سایت, مصاحبه با خبرگزاری ها تاریخ ارسال : 2015/02/09

دبیر انجمن دوستداران و پژوهشگران شهرستان دزفول (دزپارس) گفت: احداث پارک‌های جنگلی در خوزستان کم‌هزینه‌ترین راه مقابله با ریزگردها است.

محمدآذرکیش در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا ) ـ منطقه خوزستان ـ اظهار کرد: چند سالی است که ریزگردها در طول سال گاه و بی‌گاه میهمان ناخوانده استان خوزستان می‌شوند و بی‌هیچ اقدام موثری از سوی مسئولان ذیربط، با برجای گذاردن ناراحتی و مشکلات فراوانی در منطقه از این منطقه عبور می‌کنند.

وی با بیان این که برنامه‌ها و وعده‌های زیادی در خصوص پیگیری حل این مشکل تاکنون مطرح شده اما هیچ‌گاه اقدام موثری انجام نشده است، تصریح کرد: شاید به باور بسیاری، ریزگردها مساله‌ای نباشد که بتوان به سادگی با آن برخورد کرد اما می‌توان برای جلوگیری و پیشگیری از گسترش و کاهش آثار آن بر زندگی مردم استان خوزستان راهکارهایی علمی و عملی اندیشید.

آذرکیش توضیح داد: بررسی‌های مختلف کارشناسان محیط زیستی نشان می‌دهد که افزایش پوشش گیاهی منطقه به ویژه احداث پارک‌های جنگلی در اطراف شهرها بهترین، کم هزینه‌ترین و عملی‌ترین راهکار مقابله با ‌ریزگردها است و تا حدود زیادی در کاهش آثار و شدت آن‌ها بر محیط زیست و سلامت شهروندان خوزستانی می‌تواند موثر باشد.

وی ادامه داد: استان خوزستان، به ویژه شهرستان دزفول در شمال استان، ظرفیت بالایی جهت احداث پارک‌های جنگلی دارد تا بتواند در مهار این ریزگردها سهم قابل توجهی ایفا کند. از این رو، در راستای عملی نمودن مصوبات دولت‌های دهم و یازدهم در مهار ریزگردها و حمایت از مردم بی‌دفاع خوزستان در مواجهه با آن، احداث پارک‌های جنگلی را در دستور کار خود قرار دهد.

دبیر انجمن دوستداران و پژوهشگران شهرستان دزفول تاکید کرد: اجرای پارک جنگلی در اطراف شهرها حداقل خواسته‌ای است که دولت می‌‌تواند در حمایت از مردم استان خوزستان اجرایی نماید. این امر فواید زیادی می‌تواند در ارتقای شاخص‌های زندگی در استان خوزستان داشته باشد و ضمن بهبود کیفیت محیط زیست در درازمدت به توسعه پایدار استان خوزستان کمک شایانی نماید.

وی اضافه کرد: علاوه بر آن در کنار مهار ریزگردها و تاثیرات مثبت آب و هوایی که احداث پارک‌های جنگلی و ارتقای سرانه‌های فضای سبز در شهرها دارد با برنامه‌ریزی و مکان‌یابی چند منظوره، می‌تواند در سایر ایام سال، محیطی برای رونق صنعت گردشگری استان باشد تا بخشی از ضررهای ناشی از حضور ریزگردها در استان را نیز جبران کند.

آذرکیش ادامه داد: در سال‌های اخیر شهرستان دزفول، در این زمینه تلاش‌های فراوانی داشته، اما به ثمر رسیدن آن‌ها، نیازمند حمایت‌های بیشتری است. اختصاص زمین‌هایی در اطراف شهر دزفول و سایر شهرهای استان خوزستان به احداث پارک‌های جنگلی، اکوسیستم طبیعی منطقه را بهبود بخشیده و با اختصاص بودجه‌ای اندک، آثار درازمدتی را در پایداری استان زرخیر خوزستان داشته باشد. با حمایت و برنامه‌ریزی صحیح‏ْ‎، شهرستان دزفول می‌تواند در این زمینه نقش فعالی ایفا کند و به تبع آن، سایر شهرهای استان خوزستان نیز اقداماتی از این دست را در برنامه کاری خود قرار دهند.

دبیر انجمن دوستداران و پژوهشگران شهرستان دزفول توضیح داد: در حال حاضر چند محل برای احداث پارک‌های جنگلی در اطراف شهر دزفول توسط کارشناسان مشخص شده که اختصاص بودجه‌ای اندک برای آغاز احداث پارک‌های جنگلی به ویژه در ایام نزدیک به روز درختکاری، اقدامی موثر و عملی در این راستا است.

وی بیان کرد: شروع به کار در این خصوص نوید توجه دولت به ارتقای سلامت و کیفیت زندگی مردم استان خوزستان خواهد بود. زیرا با وجود اختصاص بودجه‌هایی در این خصوص توسط دولت‌ها در سال‌های گذشته، مردم خوزستان به طور ملموسی آثار آن را مشاهده ننموده‌اند، در صورتی که احداث پارک‌های جنگلی در سطح استان، گامی ملموس و ماندگار برای بهبود وضعیت زیست محیطی خوزستان خواهد بود

لینک خبر

لینک های مرتبط:, , , , , , , , , ,

« « پارک خانواده دزفول   |   آموزش مدل TOPSIS پاورپوینت تاپسیس » »

ارسال نظر

نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن و پیام شما:

 
:: شعر باران برای چه می بارد

:: شعر خنده های تکراری

:: شعر حضور شاعرانه

:: شعر بازمانده

:: شعر شمع امید

:: باغچه ی دل

:: شعر بهانه ی بهار

:: شعر نوروزی من

شهروندان آگاه؛ کلید حل مسائل بافت تاریخی دزفول
مصاحبه با خبرگزاری مهر در خصوص جشنواره صد روز با رود دز دزفول
کتابخانه، دانشگاه و بیمارستان بین المللی جندی شاپور دزفول راه اندازی شوند
کمپین نوروز پاک، چالشی برای حفظ طبیعت دزفول
آذرکیش : هویت قدیمی ترین پل استوار جهان در دزفول باید حفظ شود
آبشار شوی دزفول؛ بزرگترین آبشار چشمه ای
طبیعت زیبای دزفول در کنار آبشار دژ محمد علی خان
گردشی در خانه های دزفول که بوی تاریخ می دهند
پرونده ثبت جهانی دزفول در انتظار توجهی ملی
آذرکیش : اولین جشنواره زمستانی مرکبات دزفول برگزار شد
کاسه سفالی چغابنوت دزفول با قدمت ۸۷۰۰ سال
شعر باران برای چه می بارد
آبشار شوی دزفول؛ بزرگترین آبشار چشمه ای
طبیعت زیبای دزفول در کنار آبشار دژ محمد علی خان
خانه قلقچی دزفول ؛ شگفت انگیزترین خانه دست کند دزفول
باغ جهان نمای شیراز
طراحی گرافیکی عملکرد دهیاری شهرک زراعی دزفول
طراحی کاتالوگ چغامیش دزفول
طراحی پوستر ، برشور و دعوتنامه سمینار دزفول و لهستان
طراحی پوستر مذهبی ویژه ایام محرم
طرح گرافیکی مذهبی شب های قدر و شهادت امام علی
 

استفاده از عکسها، طرح ها و مطالب فقط با ذکر منبع مجاز است

Design by : Azarkish.com