تازه های سایت, مصاحبه با خبرگزاری ها تاریخ ارسال : 2014/09/09

دبیر انجمن دوستداران و پژوهشگران دزفول:
صنعت گردشگری خوزستان از نگاه کلان ملی مغفول مانده است

دبیر انجمن دوستداران و پژوهشگران دزفول گفت: خوزستان با برخورداری از زمینه‌های صنعت گردشگری، تاکنون از نگاه کلان و در سطح ملی مورد غفلت مانده است.

dezful_bastani_pol_ghadim_azarkish

خبرگزاری فارس: صنعت گردشگری خوزستان از نگاه کلان ملی مغفول مانده است

محمد آذرکیش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دزفول اظهار داشت: رودخانه دز یکی از پرآب‌ترین، رودهای کشور است که از شمال شهر دزفول وارد شده و شهر را به دو نیمه غربی و جنوبی تقسیم می‌کند.

وی افزود: در هر بخشی از مسیر این رود، حال و هوای خاصی جاری‌ست که می‌تواند تبدیل به یک فرصت توسعه و رونق صنعت گردشگری شود.

دبیر انجمن دوستداران و پژوهشگران دزفول تصریح کرد: نخستین بخش در شمال شهرستان و ۱۸ کیلومتری شهر دزفول، منطقه مشهور به چال کندی، یکی از زلال‌ترین و بکرترین قسمت‌های رود دز است.

* ظرفیت‌های طبیعی و گردشگری رودخانه دز

آذرکیش اضافه کرد: در این بخش با توجه به نوع بدنه ساحل رود که ساختار زمین‌شناسی آن از سازند کنگلومرا (کمر) است و از ویژگی رسوبات آبرفتی و کوهپایه‌ای زاگرسی حاصل از فرسایش ارتفاعات برخوردار بوده، فرصت مناسبی برای علاقمندان به طبیعت‌گردی حرفه‌ای را در فصول گرم سال فراهم می‌آورد.

وی ادامه داد: پایین دست چال کندی مناطق دیگری با نام‌های گلال، کوپیته و طال خانی وجود دارد که در این بخش از ساحل رود در جداره‌های سخت آن حفره‌های دست‌کند و غار مانند به نام کت ایجاد شده که فرصت اقامتی طولانی‌تر را در روزهای گرم سال در حاشیه رود فراهم می‌آورد.

دبیر انجمن دوستداران و پژوهشگران دزفول اضافه کرد: فضای خنک کت‌ها که مساحتی بین ۳۰ تا ۲۰۰ متر متغیر هستند، سبب می‌شود خانواده‌ها و گردشگران یک روز کامل را با خیالی آسوده به تفریح در ساحل رود زلال دز بپردازند.

آذرکیش عنوان کرد: در شهر دزفول نیز، در حاشیه رود دز، پارک‌های ساحلی نظیر دولت، تفریحگاه ساحلی دز، دووه، رعنا، علی مالک احداث شده که هم در ایام گرم و هم در سایر روزهای سال، فرصت‌های گردشگری را در دزفول فراهم کرده است.

وی بیان داشت: علاوه بر آن سازه‌های آبی ارزشمندی نظیر پل تاریخی دزفول، آسیاب‌های تاریخی در مسیر این رودخانه وجود دارد و شکوه و ظرفیت‌های گردشگری را علاوه بر حوزه تفریحی و طبیعی، در حوزه علاقمندان به آثار تاریخی به وجود آورده است.

دبیر انجمن دوستداران و پژوهشگران دزفول خاطر نشان کرد: رود دز و ساحل آن، ظرفیت بی‌نظیر گردشگری در جنوب کشور و شمال استان خوزستان را ایجاد کرده که می‌تواند در همه طول سال رونق صنعت گردشگری را در منطقه به وجود آورد.

آذرکیش گفت: ویژگی‌های خاص رود دز، نظیر زلال بودن، خنک بودن، پرآب بودن و ساحل مناسب کنار آن سبب شده که مجموعه کم‌نظیری در کشور فراهم آید که می‌تواند فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری باشد.

*ظرفیت‌های بالای سرمایه‌گذاری در ساحل رود دز

وی با بیان اینکه از ظرفیت‌های بالای سرمایه‌گذاری در ساحل رود دز، بهره‌برداری مناسبی صورت نگرفته اضافه کرد: استان خوزستان با برخورداری از زمینه‌های صنعت گردشگری، تاکنون از نگاه کلان و در سطح ملی مورد غفلت مانده و همین عدم سرمایه‌گذاری در حاشیه رود دز، یکی از بهترین شواهد برای این ادعاست.

به گزارش خبرگزاری فارس، با توجه به رویکردهای جدید اقتصادی در خصوص عدم وابستگی به صنعت نفت و توجه به صنایع پاک، سرمایه‌گذاری با رعایت مسائل محیطی زیستی در صنعت گردشگری، می‌تواند نقش مهمی در توسعه پایدار کشور داشته باشد و در این راستا رود دز به عنوان گنجی جاری در شهر دزفول، یکی از بهترین فرصت‌های ملی در این زمینه است.

لینک خبر

لینک های مرتبط:, , , , , , , ,

« « معرفی ویژگی های دزفول در سایت کانون فرهنگی آموزش قلم چی   |   پارک ساحلی دووه دزفول » »

پریسا در ساعت 11:03 ق.ظ - گفته است:
تاریخ: می 2015

سپاس از گزارش زیبای شما

ارسال نظر

نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن و پیام شما:

 
:: شعر باران برای چه می بارد

:: شعر خنده های تکراری

:: شعر حضور شاعرانه

:: شعر بازمانده

:: شعر شمع امید

:: باغچه ی دل

:: شعر بهانه ی بهار

:: شعر نوروزی من

شهروندان آگاه؛ کلید حل مسائل بافت تاریخی دزفول
مصاحبه با خبرگزاری مهر در خصوص جشنواره صد روز با رود دز دزفول
کتابخانه، دانشگاه و بیمارستان بین المللی جندی شاپور دزفول راه اندازی شوند
کمپین نوروز پاک، چالشی برای حفظ طبیعت دزفول
آذرکیش : هویت قدیمی ترین پل استوار جهان در دزفول باید حفظ شود
آبشار شوی دزفول؛ بزرگترین آبشار چشمه ای
طبیعت زیبای دزفول در کنار آبشار دژ محمد علی خان
گردشی در خانه های دزفول که بوی تاریخ می دهند
پرونده ثبت جهانی دزفول در انتظار توجهی ملی
آذرکیش : اولین جشنواره زمستانی مرکبات دزفول برگزار شد
کاسه سفالی چغابنوت دزفول با قدمت ۸۷۰۰ سال
شعر باران برای چه می بارد
آبشار شوی دزفول؛ بزرگترین آبشار چشمه ای
طبیعت زیبای دزفول در کنار آبشار دژ محمد علی خان
خانه قلقچی دزفول ؛ شگفت انگیزترین خانه دست کند دزفول
باغ جهان نمای شیراز
طراحی گرافیکی عملکرد دهیاری شهرک زراعی دزفول
طراحی کاتالوگ چغامیش دزفول
طراحی پوستر ، برشور و دعوتنامه سمینار دزفول و لهستان
طراحی پوستر مذهبی ویژه ایام محرم
طرح گرافیکی مذهبی شب های قدر و شهادت امام علی
 

استفاده از عکسها، طرح ها و مطالب فقط با ذکر منبع مجاز است

Design by : Azarkish.com