تازه های سایت, مصاحبه با خبرگزاری ها تاریخ ارسال : 2016/09/01

دزفول ـ نماینده انجمن های مردم نهاد دزفول گفت: زمینه مطالبه گری در انجمن های مردم نهاد دزفول باید تقویت شود تا اهمیت وجود این نهادها بیش از پیش مشخص شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد آذرکیش بعد از ظهر امروز چهارشنبه در جلسه هیئت نظارت بر سازمان های مردم نهاد شهرستان دزفول که در محل فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: افزایش تعداد انجمن های مردم نهاد در دزفول زمانی مثبت و تاثیرگذار خواهد بود که اهداف و رویکردهای این نهادها بصورت دقیق مشخص شده باشد.

وی افزود: لازمه الگو گرفتن از شهر و استان های دیگر برای تاسیس انجمن های جدید مردم نهاد در دزفول بومی سازی کردن آن است ضمن اینکه نوع و هدف تاسیس انجمن ها باید بر اساس اولویت ها و نیازهای شهرستان باشد.

نماینده انجمن های مردم نهاد دزفول، مهمترین ظرفیت این انجمن ها را مطالبه گری دانست و گفت: به عنوان مثال انجمن دوستداران و پژوهشگران شهرستان دزفول همواره از طریق انعکاس اخبار در خبرگزاری های معتبر کشوری به بیان ظرفیت ها، مشکلات، راهکارها و پیشنهادات در جهت حل مسائل و معضلات شهرستان در زمینه های اهداف  انجمن پرداخته و یا با برگزاری همایش و جلسات مهم و متعدد مطالبه گری و شرکت در مسائل مهم شهرستان را سر لوحه کار خود قرار داده است.

آذرکیش ادامه داد: بنابراین زمینه مطالبه گری در انجمن های مردم نهاد دزفول باید تقویت شود تا اهمیت وجود این نهادها بیش از پیش مشخص شود.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد فرصت برای همگرایی و آشنایی انجمن های مردم نهاد مختلف دزفول با اهداف یکدیگر، توضیح داد: این انجمن های مردم نهاد اگر تجربیات خود را روی هم بگذارند یک سرمایه اجتماعی بزرگ در شهرستان دزفول به وجود می آید و شاهد تحول عظیمی در مباحث مختلف خواهیم بود.

نماینده انجمن های مردم نهاد و مدیر انجمن دوستداران و پژوهشگران شهرستان دزفول یادآور شد: متاسفانه در سال های اخیر جلسات و گردهمایی خاص و مثمر ثمری برای آشنایی این انجمن ها با یکدیگر برگزار نشده که لازم است دستگاه های اجرایی شهرستان و به ویژه فرمانداری در این راستا تعامل بیشتر و بهتری داشته باشند.

آذرکیش در ادامه خواستار برگزاری کلاس های آموزشی با حضور اساتید مجرب و گردهمایی های مدون برای انجمن های مردم نهاد دزفول شد و گفت: انجمن دوستداران و پژوهشگران دزفول اعلام آمادگی می کند که می تواند برای شروع این مهم کلاس های آموزش مطالبه گری را برای انجمن های مختلف شهرستان برگزار کند.

وی در پایان، از تاسیس اداره آموزش شهروندی توسط شهرداری دزفول در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش مهر، در این جلسه اعضای هیئت بازرسی بر انجمن های مردم نهاد شهرستان در خصوص تایید صلاحیت و امکان اخذ مجوز و پروانه فعالیت ۱۰ انجمن مردم نهاد در سطح شهرستان درزمینه های  اجتماعی، فرهنگی، میراثی، محیط زیستی و خیریه به اظهارنظر پرداختند که براین اساس مقرر شد تا برخی ازاین انجمن ها که بدون مجوز در حال فعالیت هستند و یا تاکنون فعالیت خود را آغاز نکرده اند برای نگارش اساسنامه خود جلساتی تخصصی  را با دستگاه های اجرایی و متولی برگزار کنند.

در شهرستان دزفول ۱۰ انجمن مردم نهاد به صورت رسمی و با برخورداری از مجوز و پروانه مشغول فعالیت هستند ضمن اینکه بیش از ۱۰ انجمن مردم نهاد فاقد مجوز نیز در سطح شهرستان فعالیت دارند که با برنامه ریزی های صورت گرفته درآینده نزدیک پروانه فعالیت خودرا دریافت خواهند کرد.

خبر در خبرگزاری مهر

لینک های مرتبط:, , , , ,

« « آذرکیش : خسارت های سیل به سازه های آبی دزفول جبران شود   |   طراحی پوستر مذهبی ویژه ایام محرم » »

ارسال نظر

نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن و پیام شما:

 
:: شعر باران برای چه می بارد

:: شعر خنده های تکراری

:: شعر حضور شاعرانه

:: شعر بازمانده

:: شعر شمع امید

:: باغچه ی دل

:: شعر بهانه ی بهار

:: شعر نوروزی من

شهروندان آگاه؛ کلید حل مسائل بافت تاریخی دزفول
مصاحبه با خبرگزاری مهر در خصوص جشنواره صد روز با رود دز دزفول
کتابخانه، دانشگاه و بیمارستان بین المللی جندی شاپور دزفول راه اندازی شوند
کمپین نوروز پاک، چالشی برای حفظ طبیعت دزفول
آذرکیش : هویت قدیمی ترین پل استوار جهان در دزفول باید حفظ شود
آبشار شوی دزفول؛ بزرگترین آبشار چشمه ای
طبیعت زیبای دزفول در کنار آبشار دژ محمد علی خان
گردشی در خانه های دزفول که بوی تاریخ می دهند
پرونده ثبت جهانی دزفول در انتظار توجهی ملی
آذرکیش : اولین جشنواره زمستانی مرکبات دزفول برگزار شد
کاسه سفالی چغابنوت دزفول با قدمت ۸۷۰۰ سال
شعر باران برای چه می بارد
آبشار شوی دزفول؛ بزرگترین آبشار چشمه ای
طبیعت زیبای دزفول در کنار آبشار دژ محمد علی خان
خانه قلقچی دزفول ؛ شگفت انگیزترین خانه دست کند دزفول
باغ جهان نمای شیراز
طراحی گرافیکی عملکرد دهیاری شهرک زراعی دزفول
طراحی کاتالوگ چغامیش دزفول
طراحی پوستر ، برشور و دعوتنامه سمینار دزفول و لهستان
طراحی پوستر مذهبی ویژه ایام محرم
طرح گرافیکی مذهبی شب های قدر و شهادت امام علی
 

استفاده از عکسها، طرح ها و مطالب فقط با ذکر منبع مجاز است

Design by : Azarkish.com