بازتاب فعالیت ها, تازه های سایت تاریخ ارسال : 2016/05/27

دزفول- مدیر انجمن دوستداران و پژوهشگران شهرستان دزفول گفت: مطالبات مردم دزفول باید به صورت جدی در مراسم های چهارم خرداد مطرح شود.

به گزارش خبرنگار مهر، همایش بزرگداشت چهارم خرداد روز مقاومت مردم دزفول به همت انجمن دوستداران و پژوهشگران میراث فرهنگی شهرستان دزفول و با حضور مسئولان و مردم شامگاه دوشنبه در مجتمع فرهنگی و سینمایی دزفول برگزار شد.

مدیر انجمن دوستداران و پژوهشگران میراث فرهنگی شهرستان دزفول در این همایش اظهار کرد: روز دزفول قطعا فرصت مغتنمی برای پاسداشت و نکوداشت فرهنگ و هویت بی نظیر این شهرستان است.

محمد آذرکیش افزود: هر چند که چهارم خرداد به دلیل مقاومت و نقش ویژه دزفول در دوران دفاع مقدس به نام این شهر نامگذاری شده اما باید به زمینه های فرهنگی شکل گیری این مقاومت و ایستادگی مردم این شهر نیز توجه کرد.

وی با بیان اینکه مقاومت مردم دزفول پیشینه چندین هزار ساله دارد، گفت: در تمام سال های اخیر در مراسم های روز چهارم خرداد در دزفول متاسفانه تاکنون شاهد بیان مطالبات مردم این شهرستان از سوی مسئولان نبوده ایم در صورتی که مردم این شهرستان پس از جنگ نیاز داشتند تا سرمایه های اجتماعی که زمینه ساز ایستادگی و مقاومت بوده اند در همین شهر حفظ شوند.

مدیر انجمن دوستداران و پژوهشگران میراث فرهنگی شهرستان دزفول با اشاره به اینکه در تمام این سالها توجه خاصی به مطالبات و خواسته های مردم دزفول نشده است، تصریح کرد: چهارم خرداد باید بهانه ای برای حفظ سرمایه های دزفول و بیان نیازمندی های این شهرستان باشد به همین دلیل انجمن دوستداران و پژوهشگران دزفول امسال سعی داشت با برگزاری این همایش هویت، فرهنگ و مظلومیت دزفول را نشان دهد و تا حد امکان آن را جبران کند.

baner_roz_dezful_azarkish

آذرکیش با تاکید بر اینکه مطالبات مردم دزفول باید به صورت جدی در مراسم های چهارم خرداد مطرح شوند، افزود: باید شرایط شهرستان را به گونه ای درست کنیم که دیگر جوانان ما برای شغل و حتی امکانات تفریحی از این شهر مهاجرت نکنند.

وی در ادامه هدف از تشکیل این انجمن را ایجاد همدلی و وحدت و زمینه ای برای حضور علاقه مندان به پیشرفت و توسعه شهرستان برشمرد و عنوان کرد: قصد داریم با ایجاد خودباوری و آگاهی عمومی شهروندان و معرفی قابلیت های شهرستان درکشور و دنیا زمینه رشد همه جانبه دزفول آجری را فراهم آوریم هر چند تاکنون نیز به صورت های مختلف این مهم را انجام داده ایم.

مدیر انجمن دزپارس همچنین در خصوص هدف برگزاری این همایش در مجتمع فرهنگی و سینمایی گفت: این مجتمع اثر ماندگار فرهاد احمدی معمار و هنرمند بین المللی ایرانی است که با استفاده از بودجه بازسازی جنگ بین سال های ۶۷ تا ۷۲ به صورت کاملا تاریخی و آجری ساخته شده است.

آذرکیش با بیان اینکه متاسفانه در سال های اخیر به دلیل موقعیت جغرافیایی این مجتمع بسیاری از مسئولان از برگزاری برنامه های خاص در این مکان امتناع کرده اند، یادآور شد: درحالی که این مکان ظرفیت های فرهنگی و اجتماعی بسیار خوبی دارد که باید سعی کنیم ازاین قابلیت ها با برگزاری برنامه های مختلف در این مجتمع استفاده کنیم.

وی در پایان از همکاری و تعامل همیشگی شهرداری دزفول، اداره فرهنگ و ارشاد، مدیر دفتر یونسکو و سازمان نوسازی و تک تک اعضای انجمن درراستای برگزاری برنامه ها و همایش های مختلف برای رشد و توسعه همه جانبه دزفول قدردانی به عمل آورد.

لینک خبر

لینک های مرتبط:, , , , , ,

« « پارک جنگلی و دریاچه چیتگر تهران   |   دریاچه میانه دزفول » »

ارسال نظر

نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن و پیام شما:

 
:: شعر باران برای چه می بارد

:: شعر خنده های تکراری

:: شعر حضور شاعرانه

:: شعر بازمانده

:: شعر شمع امید

:: باغچه ی دل

:: شعر بهانه ی بهار

:: شعر نوروزی من

شهروندان آگاه؛ کلید حل مسائل بافت تاریخی دزفول
مصاحبه با خبرگزاری مهر در خصوص جشنواره صد روز با رود دز دزفول
کتابخانه، دانشگاه و بیمارستان بین المللی جندی شاپور دزفول راه اندازی شوند
کمپین نوروز پاک، چالشی برای حفظ طبیعت دزفول
آذرکیش : هویت قدیمی ترین پل استوار جهان در دزفول باید حفظ شود
آبشار شوی دزفول؛ بزرگترین آبشار چشمه ای
طبیعت زیبای دزفول در کنار آبشار دژ محمد علی خان
گردشی در خانه های دزفول که بوی تاریخ می دهند
پرونده ثبت جهانی دزفول در انتظار توجهی ملی
آذرکیش : اولین جشنواره زمستانی مرکبات دزفول برگزار شد
کاسه سفالی چغابنوت دزفول با قدمت ۸۷۰۰ سال
شعر باران برای چه می بارد
آبشار شوی دزفول؛ بزرگترین آبشار چشمه ای
طبیعت زیبای دزفول در کنار آبشار دژ محمد علی خان
خانه قلقچی دزفول ؛ شگفت انگیزترین خانه دست کند دزفول
باغ جهان نمای شیراز
طراحی گرافیکی عملکرد دهیاری شهرک زراعی دزفول
طراحی کاتالوگ چغامیش دزفول
طراحی پوستر ، برشور و دعوتنامه سمینار دزفول و لهستان
طراحی پوستر مذهبی ویژه ایام محرم
طرح گرافیکی مذهبی شب های قدر و شهادت امام علی
 

استفاده از عکسها، طرح ها و مطالب فقط با ذکر منبع مجاز است

Design by : Azarkish.com