تازه های سایت, مصاحبه با خبرگزاری ها تاریخ ارسال : 2016/04/22

 مدیر انجمن دوستداران و پژوهشگران دزفول از بازدید هیات آلمانی شهر دزفول خبر داد و گفت: این دیدار با هدف گسترش ارتباطات فرهنگی و اقتصادی بین شهرهای کشور آلمان و ایران و با پیام گسترش صلح صورت پذیرفت.

محمد آذرکیش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان اظهار کرد: هیات آلمانی شامل مسؤولان استان تورینگن و شهر فرهنگی ارفورت آلمان از شهر دزفول دیدن کردند.

وی افزود: در دیدار مسؤولان شهر دزفول و ارفورت آلمان زمینه‌های همکاری متقابل در حوزه‌های فرهنگی، گردشگری و باستان‌شناسی، تامین انرژی‌های پاک، بازیافت و پسماند، تولید انرژی خورشیدی، آموزش و توسعه مهارت‌های فنی و عمرانی و تاسیس بانک توسعه سرمایه‌گذاری مشترک میان پایتخت‌های فرهنگی و تاریخی ایران (همدان، دزفول و شیراز) طرح شد.

مدیر انجمن دوستداران و پژوهشگران شهرستان دزفول بیان کرد: در بخشی از این سفر مدیران ارشد شهر ارفورت آلمان از دیدنی‌های شهر دزفول نظیر پل ساسانی دزفول، آسیاب‌ها، خانه تاریخی تیزنو و بازار تاریخی و مسجد جامع دزفول دیدن کردند.

dezful_peace_campiang_germani

وی گفت: در خانه تاریخی تیزنو انجمن دوستداران و پژوهشگران دزفول با اهدای لوح سه زبانه (فارسی، انگلیسی و آلمانی) با پیام صلح جهانی، پرنده صلح و پذیرایی با سوغات، نوشیدنی محلی و صنایع دستی دزفول به گرمی میزبانی کردند و هیات هشت نفره آلمانی نیز با اظهار خوشحالی از فعالیت انجمن‌های مردمی در شهر دزفول به ویژه آثار تاریخی و راه‌اندازی کمپین صلح در دزفول، انجمن‌های مردمی را پیشگام توسعه فرهنگی شهرها خواندند.

آذرکیش توضیح داد: همچنین پیامی از طرف هیات آلمانی در خصوص صلح در لوحی مزین به شعر حافظ نوشته شد. علاوه بر آن لوح یادبودی از طرف دفتر نمایندگی انجمن‌های دوستی ایران با سایر کشورها در دزفول به آن‌ها اهدا شد.

او اضافه کرد: در کنار آن مسؤولان شهر ارفورت آلمان از یکی از مراکز صنایع دستی دزفول نیز دیدن کردند و در حاشیه بازدیدها پیروزان محبوب، مدیر خانه ایران در «وایمار» ضمن ابراز خرسندی از قابلیت‌های شهر دزفول به اشتراکات فرهنگی، تاریخی و باستانی بین سه شهر همدان، دزفول و شیراز اشاره کرد و خواستار برگزاری هفته فرهنگی مشترک از سوی این سه شهر در آلمان شد. او همچنین تعمیق روابط بین سه پایتخت فرهنگی باستانی کشور در راستای همدلی بیشتر بین شهرهای مهم ایرانی را ضروری دانست و آن را حرکتی نو در کشور برشمرد.

مدیر انجمن دوستداران و پژوهشگران دزفول گفت: هیات آلمانی نیز ضمن ابراز خرسندی از سفر به دزفول این شهر را دارای قابلیت‌های فراوان در زمینه‌های مختلف دانست و نسبت به افزایش تعاملات فرهنگی اقتصادی بین دو شهر ارفورت آلمان و دزفول ابراز تمایل کرد.

آذرکیش افزود: با معرفی قابلیت‌های شهرستان دزفول در سال‌های اخیر در سال گذشته گروه‌های مختلفی از کشورهای اروپایی و آسیایی از این شهر بازدید کرده‌اند و انجمن دوستداران و پژوهشگران دزفول نیز کمیته‌ای برای معرفی جهانی دزفول برنامه‌ریزی کرده و در تلاش است با معرفی قابلیت‌های تاریخی، طبیعی و باستانی دزفول، زمینه رشد صنعت گردشگری دزفول، منطقه و تعامل با کشورهای مختلف دنیا را فراهم کند.

او بیان کرد: “کاروان صلح نوروز” به ابتکار خانه ایران در وایمار از استان تورینگن آلمان برگزار می‌شود که تاکنون در دو مرحله سفرهایی از این نوع را به ‏شهرهای مختلف ایران برگزار کرده است.‏ در این سفر از سه شهر تاریخی همدان، دزفول و شیراز بازدید می‌شود.

لینک خبر در ایسنا

لینک های مرتبط:, , , , , , , , ,

« « طرح راهنمایان گردشگری دزفول در ایام نوروز ۹۵   |   طرح توجیهی رستوران پارک دولت دزفول » »

ارسال نظر

نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن و پیام شما:

 
:: شعر باران برای چه می بارد

:: شعر خنده های تکراری

:: شعر حضور شاعرانه

:: شعر بازمانده

:: شعر شمع امید

:: باغچه ی دل

:: شعر بهانه ی بهار

:: شعر نوروزی من

شهروندان آگاه؛ کلید حل مسائل بافت تاریخی دزفول
مصاحبه با خبرگزاری مهر در خصوص جشنواره صد روز با رود دز دزفول
کتابخانه، دانشگاه و بیمارستان بین المللی جندی شاپور دزفول راه اندازی شوند
کمپین نوروز پاک، چالشی برای حفظ طبیعت دزفول
آذرکیش : هویت قدیمی ترین پل استوار جهان در دزفول باید حفظ شود
آبشار شوی دزفول؛ بزرگترین آبشار چشمه ای
طبیعت زیبای دزفول در کنار آبشار دژ محمد علی خان
گردشی در خانه های دزفول که بوی تاریخ می دهند
پرونده ثبت جهانی دزفول در انتظار توجهی ملی
آذرکیش : اولین جشنواره زمستانی مرکبات دزفول برگزار شد
کاسه سفالی چغابنوت دزفول با قدمت ۸۷۰۰ سال
شعر باران برای چه می بارد
آبشار شوی دزفول؛ بزرگترین آبشار چشمه ای
طبیعت زیبای دزفول در کنار آبشار دژ محمد علی خان
خانه قلقچی دزفول ؛ شگفت انگیزترین خانه دست کند دزفول
باغ جهان نمای شیراز
طراحی گرافیکی عملکرد دهیاری شهرک زراعی دزفول
طراحی کاتالوگ چغامیش دزفول
طراحی پوستر ، برشور و دعوتنامه سمینار دزفول و لهستان
طراحی پوستر مذهبی ویژه ایام محرم
طرح گرافیکی مذهبی شب های قدر و شهادت امام علی
 

استفاده از عکسها، طرح ها و مطالب فقط با ذکر منبع مجاز است

Design by : Azarkish.com