تازه های سایت, مصاحبه با خبرگزاری ها تاریخ ارسال : 2015/10/20

مدیر انجمن دوستداران و پژوهشگران شهرستان دزفول (دز پارس) گفت: نمایشگاه عکس با نام “همراه خورشید” به مناسبت آغاز ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام در دزفول برگزار می‌شود.

محمد آذرکیش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ـ منطقه خوزستان ـ بیان کرد: این نمایشگاه کاری از ستاد اربعین حسینی شهرستان دزفول است که با پیگیری و همراهی انجمن دوستداران و پژوهشگران دزفول و جمعی از هنرمندان دزفول با تصاویری از محرم و صفر شهرستان دزفول برپا خواهد شد.

او افزود: این نمایشگاه با هدف ترویج فرهنگ عاشورایی و در زمینه حمایت و معرفی آثار هنرمندان دزفولی است و شامل ۶۵ عکس از آثار ۳۹ عکاس عاشورایی دزفول در قطع ۵۰ در ۷۰ است.

وی توضیح داد: در حاشیه این نمایشگاه غرفه آتلیه عکس کودکان عاشورایی نیز برای ایجاد شور و حال بیشتر فضای فرهنگی نمایشگاه فعال است. علاوه بر آن در غرفه دیگر این نمایشگاه کارگاه نقاشی کودک نیز دایر شده و کودکان می‌توانند تصاویر عاشورایی نقاشی شده را رنگ‌آمیزی کنند. ضمنا مسابقه پیام‌نویسی که شامل برداشت بازدیدکنندگان از عکس است نیز برقرار است و بازدیدکنندگان می‌توانند پیام هر عکس را در جمله‌ای کوتاه بنویسید. هر شب به قید قرعه به برندگان جایزه داده می‌شود.

آذرکیش گفت: ستاد اربعین حسینی بیش از یک دهه هست که هر سال با تدارک بزرگداشت روز اربعین حسینی برنامه‌ریزی و هماهنگی گسترده‌ای را ساماندهی می‌کند و سالانه بیش از ۲۰ هزار نفر در این مراسم شرکت می‌کنند. علاوه بر آن در برخی سال‌ها با پوشش زنده مراسم محرم دزفول و پخش از طریق اینترنت تلاش کرده است تا سهمی در برگزاری هر چه پرشورتر عزادارای امام حسین علیه‌السلام و یارانش داشته باشد. در این زمینه انجمن دوستداران و پژوهشگران دزفول از سال گذشته با هماهنگی عکاسان عاشورایی دزفول مجموعه‌ای از آثار این هنرمندان را گردآوری کرده و با حمایت و هماهنگی ستاد اربعین حسینی شهرستان دزفول اقدام به برگزاری نمایشگاه عکس همراه خورشید کرده‌اند.

وی ادامه داد: این نمایشگاه از ۲۲ مهر تا هفت آبان ۹۴ مصادف با اول تا پانزدهم محرم ۱۳۹۴ در طبقه اول مجتمع تجاری نگین دز واقع در چهار راه شریعتی دزفول برپا خواهد بود.

مدیر انجمن دوستداران و پژوهشگران شهرستان دزفول (دز پارس) خاطرنشان کرد: مراسم محرم در دزفول از شور خاصی برخوردار است و انجمن دوستداران و پژوهشگران شهرستان دزفول در سال‌های گذشته با حمایت از عکاسان عاشورایی دزفول مجموعه نرم‌افزاری “سوگنما” را منتشر کرده برپایی نمایشگاه عکس محرم دزفول در تهران و علاوه بر آن مراسم تقدیر از عکاسان عاشورایی را نیز در کارنامه خود دارد. در ایام محرم بیش از ۱۰۰ عکاس این مراسم را هر ساله مستند‌سازی می‌کنند. برگزاری مراسمی از این دست می‌تواند نقش مهمی در تشویق هنرمندان و خلق آثار هنری با موضوع محرم و فرهنگ عاشورایی باشد.

لینک های مرتبط:, , , , , , ,

« « طراحی پوستر مذهبی ویژه محرم ؛ آزادگی امام حسین   |   تاسوعای حسینی محرم ۹۴ دزفول » »

ارسال نظر

نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن و پیام شما:

 
:: شعر باران برای چه می بارد

:: شعر خنده های تکراری

:: شعر حضور شاعرانه

:: شعر بازمانده

:: شعر شمع امید

:: باغچه ی دل

:: شعر بهانه ی بهار

:: شعر نوروزی من

شهروندان آگاه؛ کلید حل مسائل بافت تاریخی دزفول
مصاحبه با خبرگزاری مهر در خصوص جشنواره صد روز با رود دز دزفول
کتابخانه، دانشگاه و بیمارستان بین المللی جندی شاپور دزفول راه اندازی شوند
کمپین نوروز پاک، چالشی برای حفظ طبیعت دزفول
آذرکیش : هویت قدیمی ترین پل استوار جهان در دزفول باید حفظ شود
آبشار شوی دزفول؛ بزرگترین آبشار چشمه ای
طبیعت زیبای دزفول در کنار آبشار دژ محمد علی خان
گردشی در خانه های دزفول که بوی تاریخ می دهند
پرونده ثبت جهانی دزفول در انتظار توجهی ملی
آذرکیش : اولین جشنواره زمستانی مرکبات دزفول برگزار شد
کاسه سفالی چغابنوت دزفول با قدمت ۸۷۰۰ سال
شعر باران برای چه می بارد
آبشار شوی دزفول؛ بزرگترین آبشار چشمه ای
طبیعت زیبای دزفول در کنار آبشار دژ محمد علی خان
خانه قلقچی دزفول ؛ شگفت انگیزترین خانه دست کند دزفول
باغ جهان نمای شیراز
طراحی گرافیکی عملکرد دهیاری شهرک زراعی دزفول
طراحی کاتالوگ چغامیش دزفول
طراحی پوستر ، برشور و دعوتنامه سمینار دزفول و لهستان
طراحی پوستر مذهبی ویژه ایام محرم
طرح گرافیکی مذهبی شب های قدر و شهادت امام علی
 

استفاده از عکسها، طرح ها و مطالب فقط با ذکر منبع مجاز است

Design by : Azarkish.com