تازه های سایت, مصاحبه با خبرگزاری ها, ویژه ها تاریخ ارسال : 2015/02/04

دبیر انجمن دوستداران و پژوهشگران دزفول معتقد است: توجه بیشتر به دزفول صنعت گردشگری خوزستان را رونق می‌بخشد.

محمد آذرکیش در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ـ منطقه خوزستان ـ اظهار کرد: با این که شهرستان دزفول از نظر وسعت و جمعیت دومین شهرستان استان خوزستان است و جزو ۳۰ شهر بزرگ کشور به شمار می‌آید و پیشینه تاریخی ارزشمند و جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد، به دلیل نبود برنامه‌ریزی مناسب سهم چندانی در رونق گردشگری استان خوزستان ندارد. این در حالی است که گردشگرانی که از دزفول دیدن می‌کنند از تنوع و جذابیت دیدنی‌های آن اظهار شگفتی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: امروزه در دنیا معرفی صحیح پیش شرط رونق و توسعه صنعت گردشگری است. حتی معرفی صحیح و تبلیغات مناسب پیش نیاز توسعه زیرساخت‌های گردشگری است زیرا تا ظرفیت‌های یک منطقه به شکلی شایسته‌ معرفی نشود سرمایه‌گذاری دولتی و خصوص در آن منطقه صورت نمی‌گیرد.

آذرکیش توضیح داد: هر یک از ما معمولا مایل به سفر به شهرها و مناطقی هستیم که یا وصف آن‌ها را شنیده‌ایم یا اطلاعاتی در خصوص آن داریم. شهرستان دزفول سابقه باستانی و تاریخی چند هزار ساله به همراه جاذبه‌های طبیعی و مذهبی فراوانی دارد اما در سال‌های اخیر در حد شایسته‌ در کنار سایر دیدنی‌های خوزستان معرفی نشده است.

او اضافه کرد: بسیاری از گردشگرانی که از استان خوزستان دیدن کرده‌اند از وجود جاذبه‌های متنوع دزفول اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند چون برنامه‌ریزی مناسبی جهت معرفی ظرفیت‌های این شهرستان از سوی استان تاکنون صورت نگرفته است. این در حالی است که دزفول قابلیت‌های ملی و جهانی ارزشمندی دارد که می‌تواند سهم قابل توجهی در گردشگری استان ایفا کند.

دبیر انجمن دوستداران و پژوهشگران دزفول خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی گردشگری در استان خوزستان باید به گونه‌ای صورت پذیرد تا گردشگرانی که از این استان دیدن می‌کنند برای اقامتی چند روزه و بازدید از قابلیت‌های متنوع آن تدارک ببینند. در حالی که بررسی‌ها نشان می‌دهد به علت نبود معرفی صحیح دیدنی‌های خوزستان طول مدت اقامت گردشگران در این استان بسیار محدود است.

وی با بیان این که استان خوزستان مهد فرهنگ و تمدن است و باید برنامه‌ریزان در سطح کشور و استان خوزستان با توجه ویژه به پتانسیل‌های ارزشمند آن زمینه شکوفایی و بالندگی آن را در صنعت رو به رشد گردشگری فراهم آورند گفت:  بی‌شک شهرستان دزفول با داشتن بیش از ۱۴۰ اثر ثبت ملی، کوه‌های سر به فلک کشیده، جنگل‌های ویژه نیمه گرمسیری، آب زلال دز، پارک‌های ساحلی و مساجد تاریخی به همراه سوغات متنوع و صنایع ‌دستی اصیل، می‌تواند سهم قابل توجهی در رونق این صنعت داشته باشد.

dezful_park_saheli_valiasr

آذرکیش تصریح کرد: برنامه‌ریزان گردشگری استان در زمینه توسعه  و ارتقای جایگاه گردشگری خوزستان به عنوان مقاصد گردشگری کشور با جاذبه‌های متنوع دزفول آشنا شده و آن‌ها را به نحو شایسته‌ای مورد حمایت قرار دهند. در این میان علاوه بر اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان صدا و سیمای خوزستان نیز باید به شکل فعال‌تری در این حرکت هوشمندانه ایفای نقش کند.

او بیان کرد: انجمن دوستداران و پژوهشگران توسعه صنعت گردشگری دزفول در سال‌های اخیر کوشیده با معرفی برندها و جاذبه‌های شهرستان گام‌هایی هر چند اندک در این زمینه بردارد که نمونه‌ای از آن شناسایی و معرفی بیش از ۱۲۰ جاذبه تاریخی، مذهبی، طبیعی و شهری است که در دانش‌نامه دزفول به صورت چند رسانه‌ای معرفی شده‌اند.

لینک خبر

لینک های مرتبط:, , , , , , , ,

« « برند دزفول شهر پارک های ساحلی   |   پارک بعثت دزفول » »

ارسال نظر

نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن و پیام شما:

 
:: شعر باران برای چه می بارد

:: شعر خنده های تکراری

:: شعر حضور شاعرانه

:: شعر بازمانده

:: شعر شمع امید

:: باغچه ی دل

:: شعر بهانه ی بهار

:: شعر نوروزی من

شهروندان آگاه؛ کلید حل مسائل بافت تاریخی دزفول
مصاحبه با خبرگزاری مهر در خصوص جشنواره صد روز با رود دز دزفول
کتابخانه، دانشگاه و بیمارستان بین المللی جندی شاپور دزفول راه اندازی شوند
کمپین نوروز پاک، چالشی برای حفظ طبیعت دزفول
آذرکیش : هویت قدیمی ترین پل استوار جهان در دزفول باید حفظ شود
آبشار شوی دزفول؛ بزرگترین آبشار چشمه ای
طبیعت زیبای دزفول در کنار آبشار دژ محمد علی خان
گردشی در خانه های دزفول که بوی تاریخ می دهند
پرونده ثبت جهانی دزفول در انتظار توجهی ملی
آذرکیش : اولین جشنواره زمستانی مرکبات دزفول برگزار شد
کاسه سفالی چغابنوت دزفول با قدمت ۸۷۰۰ سال
شعر باران برای چه می بارد
آبشار شوی دزفول؛ بزرگترین آبشار چشمه ای
طبیعت زیبای دزفول در کنار آبشار دژ محمد علی خان
خانه قلقچی دزفول ؛ شگفت انگیزترین خانه دست کند دزفول
باغ جهان نمای شیراز
طراحی گرافیکی عملکرد دهیاری شهرک زراعی دزفول
طراحی کاتالوگ چغامیش دزفول
طراحی پوستر ، برشور و دعوتنامه سمینار دزفول و لهستان
طراحی پوستر مذهبی ویژه ایام محرم
طرح گرافیکی مذهبی شب های قدر و شهادت امام علی
 

استفاده از عکسها، طرح ها و مطالب فقط با ذکر منبع مجاز است

Design by : Azarkish.com